Het centrum van Cochabamba.

21 januari 2020 - Cochabamba, Bolivia

We hadden vandaag een relaxte eerste werkdag van de week. We begonnen pas om 13 uur, op verzoek van veel mensen. Ze wilden dan nog eerst wat buitenwerk doen en daarna zich met ons op de cursus storten. Morgen gaan we dat ook zo doen, wat betekent dat wij de ochtend vrij zijn om nog wat aan de presentaties te schaven óf naar buiten te gaan.

We begonnen niet om 13 uur, maar om 13.45 en daarna druppelden er nog steeds mensen binnen. Gelukkig heb ik geleerd om me niet te ergeren....

Na onze korte werkdag liep ik nog een rondje en als vanzelf kwam ik weer op het Plaza Principal uit. Het was er ronduit druk, meisjes aan het dansen, jongens aan het rappen, volwassenen gewoon aan het zitten op een bank. Relaxed.

IMG_20200120_175010IMG_20200120_175219

IMG_20200120_175323

Iets later liep ik een expositie ruimte in waar ik toch wel schrok: er hingen foto's van de rellen van een paar weken geleden! Zo kort nadien en terwijl je weet dat er nog wel wat in de lucht hangt... Ik heb van die foto's ook foto's gemaakt en ze zijn best dreigen. Maar nogmaals, het is hier nu heerlijk rustig en ik ontmoet alleen maar vriendelijke mensen. Ze genieten van de zon en iedereen probeert iets aan een ander te verkopen, ongelofelijk hoeveel "ambulante handel" hier is.

IMG_20200120_180601IMG_20200120_180610

1. Ellen:
    21 januari 2020
    Idd een enorm contrast op die foto’s: vredig gezellig plein leven en oorlog!

Ik schaam me bijna dat ik het vraag maar is die cursus nu voor boeren of dierenartsen? Het is zeker ook lastig voor ze om zich vrij te plannen of niet?
    Succes met de laatste dagen!
  2. Wipke van Veen-Dijkema:
    Hoi Jaap,
    Wat een belevenissen. Bruiloften, vrolijke en gastvrije mensen. Jullie worden helemaal opgenomen in hun wereld. Kun je merken of zij profijt hebben gehad van je referaten van vorig jaar? Word je nog zo moe van het praten in het Spaans? Heel veel succes met je laatste dagen daar!
  3. Gepke Dam:
    21 januari 2020
    Prachtig om mee te leven/genieten via je reisverslag. Je maakt heel wat mee en weet dat beeldend over te brengen. Mooi dat je dit mag en kunt doen.