Machu Pichu

6 februari 2020 - Aguas Calientes, Peru

Het hoogtepunt van de reis door Peru is voor bijna iedereen de magische stad van de Inca's. Maar februari is midden in de regentijd.... Hoogtepunt?

IMG_20200206_071619

Het begint bij het lange wachten op de bus die ons omhoog brengt. Héél lange rijen en regen. Toen we boven waren zagen wij ons hoogtepunt.

IMG_20200206_072624 niet dus! Er was naar regen volop mist en dus bijna heb zicht.

Dieptepunt in de plaats van hoogtepunt zou je denken? Nee! Af en toe brak het open en zag je voldoende om een mooi beeld van de stad en de akkers te krijgen.

IMG_20200206_083847IMG_20200206_095426

IMG_20200206_083643

Écht een fantastische ervaring. Zeker, het had veel mooier gekund zzz maar ik heb volop genoten.

Na bezoek gingen mijn Chinese reisgenoot, ze vroeg of ze met me mee mocht omdat het toch wel handig, en ik de afdaling lopend doen. Dan waar je je echt in de jungle.

IMG_20200206_103156

Best een pittige wandeling, maar mooi om te doen. De meesten gingen met de bus terug, maar deze keuze was beter.

Straks ga ik de warm water bronnen opzoeken en aan het eind van der middag per trein en bus terug naar Cuzco.

Gisteren was prachtig, vandaag weer een geweldige ervaring!

1. Gerda Breukelaar:
    6 februari 2020
    Jaap wat bijzonder.
    Eerst dat je weer opgeknapt bent en dan deze natuur...
    Adembenemend!!
    Groeten Gerda
  2. Douwe boersma:
    6 februari 2020
    Fijn dat je er toch bent geweest. En steeds jouw mooie verhalen en waardevolle foto's. Dank.
  3. Willemijnke:
    8 februari 2020
    Wat een mooie foto's! Zo n magische plek inderdaad en de mist versterkt dat nog.
    Je ziet er goed uit weer :-)
  4. Wipke van Veen-Dijkema:
    8 februari 2020
    Wat veel mooie indrukwekkende ervaringen heb je opgedaan. Leuk dat wij mee mochten genieten! Nu langzamerhand richting Nederland? Groeten van ons.