Rondreis dag 10; terug naar Lima

8 februari 2020 - Cusco, Peru

Na 2 prachtige maar vermoeiende dagen kan ik nu alles relaxed doen. Ik ga op tijd naar een winkel om mijn ontbijt te halen en merk opnieuw een verschil. Wij - en ik zeker- werken volgens plan. We maken een planning en houden ons eraan. Hier is het anders. De winkel zou om 8 uur openen, maar de deuren gaan om 10 over 8 open. Het licht is nog niet aan een het personeel begint met schoonmaken van gisteren en vakken aanvullen. Brood? Zo vroeg? Nee hoor.

Omdat het zo traag gaat, heb ik tijd genoeg om te vragen of de Google Maps route om naar het vliegveld te lopen wel veilig is. Nou, nee. Ik zou niet door smalle straatjes gaan lopen als toerist met rugzak, wordt me geadviseerd. Okay. Dan maar omlopen. Taxi? Nee hoor, ik wil graag wat bewegen.

Het lopen valt toch wat tegen, na een kilometer of 3 wil ik graag koffie én iets zoets. Als ik brood met eieren afsla, brengen ze me tóch appeltaart, ze zijn gewoon even naar een winkeltje geweest. Leuk en lekker!

Onderweg naar het vliegveld beleef ik weinig bijzonders. Het ongewone beeld van de straten en huizen die niet af zijn, gaat wennen.

IMG_20200207_112203

IMG_20200206_153150

Af of niet, het maakt niet. Wonen kun je er.

Op het vliegveld lukt het me wéér om een stoel bij de nooduitgang te krijgen. Gewoon goed strekken en vriendelijk vragen.

1. Evelyne Beentjes-de Rijk:
    8 februari 2020