Rondreis dag 5, zaterdag.

2 februari 2020 - Arequipa, Peru

Opnieuw een beetje beter, gelukkig! Vandaag durf ik weer een busreisje aan, en rondrit door Arequipa. We worden vooral rondgereden door de luxe en royale wijken. Sinds zie je op de achtergrond tussen de fraaie bomen de minder fraaie wijken liggen. Soms rijden we weer gewoon door arme wijken.

IMG_20200201_120902IMG_20200201_133803

IMG_20200201_140555

Er zijn 4 soorten llama -achtigen: de llama en alpaca zijn tam. Twee soorten zijn alleen wilde, dat zijn de guanoco en de vicuña. De laatste heeft de wol met de hoogste isolatie waarde én de hoogste prijs. Overigens spreken ze het hier uit als jama.

Het was niet zo inspannend, maar ik was wel gaar. Dus wat denk je? Een dutje! Daarna voelde ik me goed genoeg om voor het eerst sinds woensdag weer een maaltijd te nemen. Soep en daarna kip, de salade liet ik toch maar weer liggen.

Het plein was weer gezellig druk.

IMG_20200201_193655

1. Henrike:
    Ha Jaap,
    Wij zijn ook in Arequipa beland, en struinden vanmiddag ook over het plein. Hebben we je gewoon gemist!
    Wij vertrekken morgen voor een paar dagen richting de colca canyons!
    Wie weet tot in puno?
  2. Gerda Breukelaar:
    2 februari 2020
    Fijn dat het weer iets beter met je gaat en dat je weer een tripje aankunt.
    Mooie cathedraal!
    Mooie preek gehoord:
    Genezing van de verlamde!
    Geestelijk genezen belangrijker dan lichamelijk.
    Dat in deze tijd van voltooid leven...
    Nadenkertje.
  3. Ellen:
    2 februari 2020
    Wat heerlijk voor je pap dat je langzaamaan toch opknapt en weer wat kunt genieten van het moois om je heen!
  4. Gepke Dam:
    2 februari 2020
    Gelukkig dat je weer wat opknapt, op de foto zie je er ook weer fitter uit, met meer kleur. Wat maak je veel mee in zo’n korte tijd. Geniet van je verhalen.
  5. Wipke van Veen-Dijkema:
    3 februari 2020
    Hoi Jaap, balen dat je ziek werd. Iets verkeerds gegeten? Gelukkig dat je weer opgeknapt bent. Wat veel indrukken krijg je van het mooie land. Leuke foto's.