Rondreis, dag1.

29 januari 2020 - Lima, Peru

Maandag avond heb ik geboekt: mijn reis gaat per bus. Geen bus met Peruvianos, maar met toeristen. Een bus met airconditioning én wc. Alleen pas als je in de bus zit, vertellen ze dat je die alleen mag gebruiken om te plassen. Ik had het al gelezen, maar het is toch sneeky vind ik.

Om 5 uur werd ik opgehaald, als ik bang ben me te verslapen, slaap ik slecht. Jammer dan. De bus is echt prima, er zijn 2 chauffeurs en 2 gidsen aan boord. Het weer is somber, motregen of mist. Veel mensen slapen in de bus. Ik niet. De omgeving is saai een eigenlijk triest. Gewoon zand. Alleen zand. Af en toe is er blijkbaar wel water, dan zijn er opeens wat akkers.

De boottocht naar Islas de Ballestas was echt geweldig. Zóveel vogels en zoogdieren bij elkaar, ongelofelijk!

IMG_20200128_105205IMG_20200128_112026

IMG_20200128_105248

Na de boottocht werd er geluncht, ook dat was een leuke ervaring. Mensen van allerlei verschillende soorten landen of culturen. Leuk!

Na de lunch reden we naar Huacachina: en oase in de woestijn van zandduinen. Je kon daarheen om met een buggy die duinen op te racen én om er vanaf te "sandboarden". Zou ik dat durven?

Vooraf maakte ik een praatje met een meisje van 7 dat Nederlands sprak. Ik had het gezin in de bus al gezien, maar ik val niet zo snel op contact maken met Nederlanders. Wat denk je? Hebben we heel veel gemeenschappelijke kennissen! Het gezin was tegelijk met Merel, Gijs en Vincent cs in de kolonie geweest! Arjan en Henrike met hun 3 kinderen.

IMG_20200128_153535

Bijzonder toch? De buggy rit was heftig, voor Lievasue was het wel lekker dat er nog een Nederlander was om haar te begeleiden. Want, dat rijden was dan wel heftig, het boarden nog véél meer. Wow, ik durfde het dus, maar vind het spánnend!

IMG_20200128_165051IMG_20200128_162551

IMG_20200128_174823

Na afloop zit het zand écht overal, maar laat er nu een zwembad bij het hotel zijn. Heerlijk! Tot slot gezellig met zijn allen, 5 uit Zwolle en ik, gegeten. Het was echt een heerlijke dag!

1. Willemijnke:
    29 januari 2020
    Hoi Jaap, heb gister je blog doorgestuurd gekregen van Annet en.heb het hele verslag achter elkaar gelezen. Wat een boeiend avontuur en mooie foto's! Zo'n andere wereld en cultuur. En dan ontmoet je mensen die ook in Brasolandia zijn geweest :-) bijzonder hoor! Geniet ervan en mooie tijd! Ciao
  2. Wipke van Veen-Dijkema:
    29 januari 2020
    Knap hoor om naar beneden te sjeesen. Wat een mooi avontuur!
  3. Lucie Herrebout:
    29 januari 2020
    Wooow, wat een avonturen, bus, boot, van een zandduin af racen, je zult heerlijk slapen vannacht. Mooie avonturen!
  4. Douwe boersma:
    29 januari 2020
    Wat weer mooie verhalen en foto’s.