¡Listo! De ronde is klaar.

8 februari 2020 - Miraflores, Peru

Gistermiddag, vrijdagmiddag dus, kwam ik aan in Lima. Mijn Uber taxi chauffeur was deze keer een Venezolaan. De fee die Uber vraagt is 30%, zodat ik me kan voorstellen dat hij me liever vervoert zonder hun. Ik bel hem straks, zodat hij me weer naar het vliegveld brengt, een uur rijden!

Nu, zaterdag ochtend loop ik op mijn gemak door de wijk Miraflores. Nu zie ik wel veel bloemen rond de huizen die als vestingen zijn afgeschermd.

IMG_20200208_092145

IMG_20200208_092652

Natuurlijk maak ik hier een daar een praatje. De vrouw hier klaagt over de vele Venezolaanse boeven hier. Ze hebben in Venezuela de gevangenis opengezet en de criminelen hierheen gestuurd. Zegt een denk zij, een rijke vrouw met een eigen huis hier.

IMG_20200208_094047

Maar goed, ik begon dit blog met "klaar" en daar gaat het over. Het rondje is af en ik ben diep dankbaar dat ik het mocht maken. Maar ook dat mijn wieg in een ander deel van de wereld heeft gestaan en dat ik daar weer heen mag.

Tot ziens daar!

1. Evelyne Beentjes-de Rijk:
    8 februari 2020
    Ja wat leven wij in een rijkdom en weelde.
    Dat besef je daar of elders op de wereld maar al te goed. Bedankt voor het delen van je avonturen!
    Save flight home! Tot hier.
    🙏❤
  2. Ellen:
    8 februari 2020
    Goede vlucht lieve pap!!!!
    Ik ben ook blij dat jou wieg en zo ook de mijne hier heeft gestaan!
    Dank voor al je mooie verhalen, dat ga ik wel missen!!!!
  3. Douwe boersma:
    8 februari 2020
    Prachtig Jaap. Have a good flight. Vandaag was de uitvaart van oom Eise. En daar was Annet ook, daarom ook even aandacht voor elkaar van Hoendiep 85 gehad.
  4. Johan:
    8 februari 2020
    Mooi om op afstand mee te reizen. Dank je en een goede reis terug.
  5. Tine:
    9 februari 2020
    Jaap een veilige reis en ik heb genoten van je verhalen en de mooie foto's
  6. (tante) 😃Corrie:
    9 februari 2020
    Jaap, ondertussen ben je weer thuis. Het was bijzonder om alles via je verhalen mee te maken. Dank!
  7. Gepke Dam:
    9 februari 2020
    Dank voor alles wat je met ons deelde! Een veilige terugreis gewenst!
  8. Joris Messer:
    9 februari 2020
    Dag Jaap, waar jouw rondje 'af' is, ben ik net begonnen. We delen hetzelfde reislog en alleen dat is al leuk toch? Mocht je toch een beetje heimwee hebbem naar Peru, ik blijf er de komende 25 dagen nog over schrijven. Mijn stekkie is jorisinperu2020.reislogger.nl.
    Wel thuis!