Rondreis dag 2

31 januari 2020 - Santiago District, Peru

Het was prettig, om een ochtend 'vrij' te zijn. Ik had een goed hotel met een zwembad en de indrukwekkende woestijnen vlakbij. Mijn kleinkind-voor-een-dag vind het leuk om met mij te wandelen, dus dat deden we. Ik vond het ook leuk om even weer Bompa te zijn.

IMG_20200129_110120

Na een verstandig ontbijt van banaan, oud broodje en water, had ik zin in een lunch: salteñas! Ik vroeg of ze ze met groenten had, waarop ze die speciaal ging maken. Lekker!

IMG_20200129_122549

De bus in: er wacht ons een lange reis. Er is zelfs risico op oponthoud vanwege overstromingen. De eerste stop is een demonstratie van het maken van Pisco, een gedestilleerde drank van zoete druiven. Sterk én ook erg lekker. Bijna altijd zit die drank in houten vaten, hier is het aardewerk.

IMG_20200129_134521

De reis is erg lang en verloopt chaotisch, eigenlijk kan de gastheer het niet helemaal aan, ik help hem een wordt beloond met een snack en drinken.

IMG_20200129_183528IMG_20200129_155255

Het ging mis, omdat we lang oponthoud hadden, veroorzaakt door overstromingen! Zelfs bij Nazca, waar het nooit regent, was het nat. Daarom moesten we in de bus eten: iets kiezen en later werd het bezorgd.

Ik at rijst en kip en hoewel het lauw was, smaakte het best. Maar daarna..... Buikkrampen en akelige vertering. De hele nacht rijden en dan steeds op springen staan. Gelukkig is dit geen Facebook zodat ik ook negatieve ervaringen mag delen. Toch?

Om 12 uur vroeg ik om een stop en bij stopte snel. Waar is het toilet? Kies maar, overal!

Toen we tenslotte om een uur of 7 in Arequipa aankwamen, voelde ik me echt ziek én op ontploffen. Daarna nog met de taxi naar het hotel, en ja: WC.

IMG_20200130_072536

IMG_20200130_075545

Onderweg had ik dit hotel zelf uitgezocht, en het is gelukkig prima. De recepcionista bood me direct thee aan.

Slapen!

1. Ellen westert:
    31 januari 2020
    Oeps hoop dat je je weer snel fit genoeg voelt !!
  2. (tante) 😃Corrie:
    31 januari 2020
    Nu maar snel weer herstellen, zodat je je reis fit kunt vervolgen...Liefs
  3. Henrike:
    31 januari 2020
    Je kleinkind-voor-een-dag vond het super om zo met je op te trekken, thanks!! 😊

Wij moesten een half uur eerder vertrekken vanaf Huacachina vanwege alle problemen en vertragingen die jij gister had! Bij ons zat alles mee dus waren kneiter op tijd in Nasca :)

Beterschap Jaap, zonde van je tijd in Peru om die voornamelijk op de wc door te brengen! Haha
  4. Ellen:
    31 januari 2020
    He pap wat vervelend!!!! Ik vrees dat de kip die boosdoener is geweest.....denk je niet? Hopelijk knap je snel weer op!

Cool die kruiken! Zo was het in de Bijbelse tijd ook volgens mij