Rondreis dag 7, naar Cuzco

4 februari 2020 - Canchis, Peru

Gelukkig! Het gaat echt beter en hoewel de reis erg lang is, durf ik het aan. Ik moet om 5.15 buiten voor het hotel staan, een busje pikt me op en om 6 uur zitten we in de touringcar. Het landschap is écht indrukwekkend. Soms ruig en bijna onleefbaar, soms vriendelijk en groen. Je ziet kuddes alpacas, llamas, koeien, schapen én zelfs wilde vicuñas.

IMG_20200203_061803IMG_20200203_083744IMG_20200203_093014

Pas om 13 uur gingen we lunchen. Eerder was er alleen een korte stop. De vorige lange busreis ging het mis na de warme maaltijd. Je kunt je voorstellen dat ik het bijna in mijn broek deed toen ik hier een buffet zag. Vergeef me de woordkeuze. De salade liet ik liggen, verder maar afwachten..

Na de lunch bleef het landschap steeds groen en vriendelijk. Volgens de legende kwam de Inca ( betekent eigenlijk keizer) uit het Titicacameer en vestigde zich uiteindelijk in Cuzco. Dat kan ik me voorstellen. Ik volg zijn route dus.

IMG_20200203_144005IMG_20200203_143906

Foto's maken gaat moeilijk vanuit de bus. Bovendien wordt het somber, het regent af en toe en blijft donker. Later ik Cuzco aangekomen, regent het pijpenstelen.

Dinsdag ga ik een stadswandeling maken, op 3300 m hoogte. Laten we hopen op wat zonnige plaatjes.

1. Douwe boersma:
    4 februari 2020
    Mooi dat het beter is met je.
  2. Lucie Herrebout:
    Wat een mooie beelden!
  3. Ellen:
    4 februari 2020
    wat een mooie plaatjes zeg!!! EN wat een gek gezicht ineens een paar winkeltjes in een niemandsland.....of bestaan die winkeltjes van de busstops?
  4. Douwe:
    4 februari 2020
    Prachtige foto's en mooie verhalen!! Schitterend!!